29 Kasım 2016 Salı

OTACI ŞAMPUAN VE SABUN

Otacı hepimizin yıllardır bildiği bir marka. Ben ürünlerini deneme fırsatı bulamamıştım şimdiye kadar. Firmaya beni bu ürünlerle tanıştırdıkları için teşekkür ediyorum. Otacı A.Ş. %100 yerli sermayeden oluşan bir firma olması dolayısıyla da ilgimi çekti. Otacının öz Türkçe anlamı hekim demekmiş.

Otacı’nın hayvanlar üzerinde test gerçekleştirmediğini biliyor muydunuz? Ben bilmiyordum internet sitelerini incelediğimde bu bilgi ile karşılaştım ve firmaya olan güvenim bir kat daha arttı. Otacı firması ürünlerinin dermatolojik testlerini de gerçekleştiriyor. Dermatolojik testler kozmetik ürünlerin ciltle temasında bir reaksiyona neden olup olmadığının tespit edilmesine dayanan testlerdir.



Otacı firmasının bana gönderdiği ürünlerle ilgili ilk izlenimlerime geçelim şimdi de J

Ürünlerden biri Natur Way Papatyalı Bitkisel Şampuandı. Bu ürün tüm saç tiplerine uygun nemlendirici, yumuşatıcı bir şampuan. Bileşiminde papatya özü olan bu şampuan açık renk saçlarda saç renginin korunmasına yardımcı oluyormuş. Ayrıca papatya bileşiminde bulunan a-bisabolol kızarıklık, deri tahrişi ve kaşıntıyı giderirken saç derisini rahatlatarak nem kaybını önlüyormuş. Ben iki tester şampuanı birleştirerek kullandım ve saçlarımı fazlasıyla köpürttü. Hoş bir kokusu var. Saçlardan çok kolay arınıyor.

Otacı Argan Şampuan kuru, yıpranmış-normal saçlar için formüle edilmiş bir şampuan. Argan yağı bir çok kozmetik üründe kullanılıyor son zamanlarda. Saçları güçlendiren, onaran ve uzamasına yardımcı olan etkiye sahip olduğu söyleniyor. Bileşiminde bulunan Provitamin B5 saçların güçlenmesini, parlaklığının artmasını, sağlıklı görünüme kavuşmasını sağlıyormuş.

Otacı Bitki Özlü Şampuan da kepeğe karşı etkili formülüyle tüm saç tiplerine uygun. Bileşiminde bulunan duvar sarmaşığı düzenli kullanım sonucunda kepeğin giderilmesine, kepek oluşumunun önlenmesine yardımcı oluyormuş. Düzenli kullanım ile saça canlılık, parlaklık kazandırdığı de ifade ediliyor.

Benim Otacı şampuanlarla ilgili genel yorumum iyi köpüren, kolay arınan, çok iç açıcı kokuları olmayan, şaçları ilk kullanımda bile yumuşacık yapan şampuanlar olması.

Gelelim sabunlara, birisi Otacı Doğal Limonlu, Zeytinyağlı El, Yüz, Vücut Sabunu Diğeri ise Natur Way Sarımsaklı, Güçlendirici Sabun.

Son zamanlarda sarımsak şampuan ve sabunlarda yaygın olarak kullanılıyor. Sabun sarımsaklı ama kesinlikle kokmuyor. Limonlu ve zeytinyağlı olan sabunun da rahatsız edici çok belirgin bir kokusu yok.

Ben bu yaz başından beri yüzümü yüz temizleme jelleri ile yıkamıyorum hem sabah hem akşam yüzümü yıkarken sabun kullanıyorum ve çok net söyleyebilirim ki sabun benim cildime iyi geldi artık sivilce oluşmuyor. Anladığım kadarıyla temizleme jelleri gözenekleri bir miktar tıkıyor, sabunsa benim cildimde kesinlikle böyle bir etki yapmıyor.

Genel olarak söylenen cildinize sabun kullanmayın, sabun cildi kurutur görüşü uzun vadede etkili olabilir elbette ama kısa vadede ben cildimin pürüzsüz sivilcesiz halinden çok memnunum. Makyaj temizleyici her ürünün gözeneklerimde kaldığını hissediyordum ama sabun kullanmaya başladığımdan beri çok memnunum cildimi tertemiz hissediyorum.

Ellerimi de değişik sabunlarla yıkamayı severim ve her zaman farklı sabunlar denerim. Bu sabunları da ellerimi yıkarken kullandım elden çabuk durulanan, arınan, rahatsız edici kokusu olmayan sabunlardı bunlar.

Gelelim bir diğer ürün olan Otacı Bitkisel Saç Şekillendiriciye. Bu ürünü jöle kullananlar sevebilir diye düşünüyorum. Ben saçlarımda genelde köpük kullanıyorum çünkü jölelerin saçlarıma etkisini pek sevmiyorum. Jöleler bildiğiniz gibi biraz daha yapay bir görünüm veriyor ve daha sert yapıyor saçları. Ben daha doğal duran yumuşak saçları sevdiğim için bu ürün pek benlik değildi.

Otacı Argan Saç Bakım Yağının bileşiminde argan yağı dışında da yağlar bulunmaktadır. Zeytin, hint, buğday yağı gibi yağların da saçların güçlenmesinde, sağlıklı uzamasında etkili olduğu bilinmektedir. Ben saçlarıma herhangi bir yağ uyguladığımda en az 1 saat bekletmeye özen gösteriyorum. Yağı ellerimle iyice açtıktan sonra masaj yaparak saçlarıma yediriyorum öncelikli olarak. Aslında saç derinize yaptığınız masaj saç köklerine iyi geliyor ve saçın daha sağlıklı uzamasını sağlıyor zaten. Bu masaj bir de yağlarla desteklendiğinde sonuçlar çok olumlu oluyor. Bu yağın içinde paraben, koruyucu, parafin, silikon ve boya olmadığı ifade ediliyor. 

Otacı ürünleriyle ilgili birer kullanımlık yorumlarım böyleydi. Bakalım uzun süreli kullandığınızda siz bu ürünlerden memnun kalacak mısınız? Bu arada şunu da belirtmekte yarar var. Herkesin saç yapısı birbirinden farklı olduğu için aynı etkiyi beklemek anlamsız olacaktır. Benim saçlarım boyalı, ince telli ve böyle sonuç aldım.

Okuduğunuz için teşekkür ederim, tekrar görüşmek üzere…

1 yorum: